Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogická diagnostika v mateřské škole
HOLÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Pedagogická diagnostika v mateřské škole" zjišťuje aktuální problematiku využívání diagnostiky v mateřských školách při přípravě dítěte na školu. Mapuje názory pedagogů v Klatovech na diagnostiku Bednářové, Šmardové. Dále se zaměřuje na využití zmíněné diagnostiky a s ní související diagnostické nástroje či pomůcky. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmu pedagogická diagnostika, na proces diagnostikování a její metody, na využití portfolia dítěte, na charakteristiku dítěte staršího předškolního věku a poslední kapitola je věnována diagnostice Bednářové a Šmardové. V praktické části je realizované dotazníkové šetření. Výzkumným souborem jsou pedagogové mateřských škol v Klatovech. Z odpovědí vyplývají názory a zkušenosti pedagogů na zmíněnou diagnostiku, což je cílem bakalářské práce.
Souvislost vybraných podmínek ovlivňující školní přípravu žáků druhého stupně základní školy
KUPCOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá různými vnitřními i vnějšími faktory z oblasti psychologie, pedagogiky i sociologie, které mohou mít přímý vliv na školní úspěšnost nebo neúspěšnost žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části si klade za cíl zmapovat základní pojmy. Důležitá část literární rešerše je tvořena vlastním popisem vybraných vnitřních i vnějších faktorů, které se podílejí na míře kvality školní přípravy. Do diplomové práce je včleněn také aktuální oddíl zabývající se školní úspěšností a neúspěšností v období distanční výuky. V empirické části je v návaznosti na daná zjištění realizován kvantitativní výzkum mezi žáky 2. stupně základních škol na Táborsku ve věkovém rozmezí 11-15 let věku. Na dotazník navazují výzkumné otázky, kombinující jednotlivé vybrané faktory se školní úspěšností/neúspěšností. Součástí dotazníkového šetření uskutečněného mezi žáky je také rozbor problému školní přípravy z hlediska pedagogů, jež tvoří druhou stranu vzájemného recipročního vztahu učitel-žák.
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.